Od 1.8. dojde ke změně v pravidlech rozesílání reklamních e-mailů

Události (David Kozák, 21. dubna 2006)
Senát včera schválil novelu Živnostenského zákona a spolu s ní i změnu zákona o některých službách informační společnosti, konkrétně té jeho části, která upravuje způsob rozesílání reklamy elektronicky.

Novela zákona o některých službách informační společnosti, kterou dnes schválil Senát a měla by po podpisu prezidenta vstoupit v plastnost 1.8.2006, mění pravidla rozesílání elektronické reklamy stávajícím zákazníkům internetových obchodníků. Zatímco úprava platná v současné době vyžaduje výslovný souhlas adresáta se zasíláním informací, novela dělí zákazníky na stávající a potenciální a pro každou skupinu stanovuje jiná pravidla.

Potenciální zákazníci, tedy ti, kteří u prodejce dosud nenakupovali, musí i nadále dát k zasílání nabídkových mailů výslovný souhlas. Stávajícím zákazníkům - na rozdíl od současné situace - však bude moci obchodník nabídky zasílat i bez jejich souhlasu. Situace ale samozřejmě nebude tak jednoduchá. I stávající zákazníci totiž musí mít možnost zasílání reklamních mailů odmítnout.

"Jde o změnu, která reaguje na praktické zkušenosti s aplikací zákona o některých službách informační společnosti a vychází vstříc požadavkům Úřadu pro ochranu osobních údajů, který dbá na dodržování zákona, i samotných podnikatelů,“ okomentoval novelu zákona ředitel legislativně právního odboru Ministerstva informatiky Martin Plíšek.

Obchodníci díky novele zákona o některých službách informační společnosti získají možnost lépe využívat nejefektivnější formu reklamy (viz článek Jak účinně propagovat on-line aktivity). Hodně bude samozřejmě záležet také na jejich šikovnosti - pokud nebudou jejich e-maily pro zákazníky zajímavé, nebudou je pravděpodobně vůbec číst a pokud budou příliš reklamní, dá se očekávat, že s jejich odběrem nebudou pro příště souhlasit.

V každém případě je rozhodnutí o novelizaci zákona o některých službách informační společnosti pozitivní. V současné době se musí obchodníci spolehnout, že nakupující zákazníci budou souhlasit se zasíláním reklamních mailů a zaškrtnou příslušné políčko. Do budoucna je budou moci oslovit i bez vysloveného souhlasu.

Události | Marketing a média | Projekty a investice | Technologie | Trendy a čísla | Lidé a akce | Know how