Bing získává stále větší podíl na reklamních příjmech

Trendy a čísla (David Kozák, 14. dubna 2010)
Podíl serveru Bing na trhu vyhledávání vzrostl podle únorových čísel od společnosti comScore téměř na 12 % a opět se přiblížil podílu druhé nejpoužívanější služby Yahoo!. Jak ovšem naznačují údaje firmy Efficient Frontier, roste také podíl vyhledávače na reklamních příjmech.

Když společnost Microsoft spustila svůj nový vyhledávač Bing bylo jasné, že udělá vše, aby co možná nejrychleji sebral alespoň část trhu svému velkému soupeři, firmě Google. Hlavním důvodem, proč se softwarový gigant - kterému se povedlo nástup internetu prošvihnout a stále se mu nedaří ztrátu dohnat - rozhodl vyvinout a implementovat zcela nový vyhledávací engine, jsou však samozřejmě peníze. Tedy finance investované do reklamy ve vyhledávání. Základní podmínkou pro jejich inkasování je však dostatečný zájem uživatelů o vyhledávač. Jak to tak ovšem vypadá, daří se tuto podmínku plnit - s podílem 11,7 % sice na vedoucí Google (65,2 %) ztrácí více než 53 procentních bodů, ale na Yahoo! (16,9 %) "jen" 5,2 procentního bodu. A to je rozdíl, který se dá dohnat rychle.

Jak ukazují tabulky 1 a 2, v oblasti reklamy zatím Bing za svými konkurenty zaostává více. Dá se však očekávat, že i v této oblasti se situace začne měnit. Byť Microsoft se společností Yahoo! v tomto segmentu aktivně spolupracuje a může tedy těžit z výhod, které nový vyhledávač přináší a tedy i ze zájmu uživatelů...

Tabulka 1: Podíl na reklamních příjmech


Zdroj: Efficient Frontier

Tabulka 2: Podíl na celkovém počtu kliknutí na reklamy


Zdroj: Efficient Frontier

Události | Marketing a média | Projekty a investice | Technologie | Trendy a čísla | Lidé a akce | Know how