Vyhledávání v reálném čase už nabízí i český Google

Technologie (David Kozák, 23. března 2010)
Možnost hledat data, která někdo zveřejnil někde na internetu, v současné době umožňuje celá řada vyhledávačů. Ve většině případů však jde o informace staršího data. Google teď na českém internetu zpřístupnil službu, která umožňuje prohledávat data de facto v reálném čase.

Vyhledávání v příspěvcích, které se jen před několika málo minutami objevily v některé z populárních mikroblogovacích služeb jako je např. Twitter, v zápiscích v sociálních sítích typu Facebooku a nebo na zpravodajských serverech či blozích, spustila loni v prosinci společnost Google. Dostupné však bylo pouze pro omezený počet top-level domén. To se ale změnilo. 22. března 2010 spustil Google službu globálně - tedy i pro českou TLD .cz.

Obrázek 1: Příklad Vyhledávání v reálném čase





















































































































































































































































































Zdroj: Google

Kromě vyhledávání informací, které se mohou vztahovat například k aktuálním událostem, lze kliknutím na odkazy "Nejnovější výsledky", resp. výběrem položky "Nejnovější" v menu zobrazit celou stránku "živých" tweetů, blogů, novinek a dalšího internetového obsahu.

Výsledky vyhledávání lze také filtrovat. Tzn., že se například zobrazí pouze aktualizace z mikro-blogů, jako jsou Twitter a další.

Technologie Vyhledávání v reálném čase mohou využívat také uživatelé smartphonů iPhonu a mobilních zařízeních postavených na platformě Android.

"Vyhledávání je přirozený výchozí bod pro objevování informací a naším cílem je přinášet uživatelům nejčerstvější, nejkomplexnější a nejrelevantnější výsledky ve stále expandujícím světě internetu. Ve výsledcích vyhledávání aktuálních témat se nyní zobrazí i aktualizace ze sociálních sítí. Uživatelé se tak dozví o nejnovějším dění v blogosféře nebo si přečtou titulky ze zpravodajství jen několik málo sekund po jejich zveřejnění," dodává Kateřina Holcmanová, marketingová manažerka českého Googlu.

Události | Marketing a média | Projekty a investice | Technologie | Trendy a čísla | Lidé a akce | Know how