Marketing a média

Domain - grabbing, nenechte se okrást

Martin Žalmánek, 19. dubna 2002
Registrace doménových jmen není zatím regulována žádným zákonem. Toho využívají "sběratelé domén", kteří si registrují komerčně zajímavé domény za účelem jejich pozdějšího prodeje. Nastíníme možnosti ochrany před tímto jevem.

Vytváření CRM strategie

Pavel Sklenář, 18. dubna 2002
Technologický pokrok a konkurenční prostředí vybízí společnosti neustále přizpůsobovat firemní strategii a inovovat informační systémy. Vymezit potřeby změny podnikové strategie, určit její směr a cíle je nejnaléhavější problém při realizaci a využití nových technologií odedávna. Již od časů zavádění základních informačních systémů ERP známe situaci, kdy společnost rozhodne o zavedení určitého typu řešení, není však schopna definovat co přesně vlastně chce.

Kdy už zmizí rovnítko mezi PR a uplácení novinářů?

Jan Barta, 3. dubna 2002
Bohužel si v Čechách většina lidí myslí, že PR znamená uplatit novináře aby napsal to, co chcete. Novináři jsou pomlouváni za to, že napsali "PR" článek, kandidáti na ředitele televize jsou vyloučeni díky minulosti v PR agentuře. Je ale vlastně to "PR" takový svinstvo?

Návratnost CRM aplikací

Pavel Hrůza, 11. března 2002
CRM technologie měly zajistit v obou směrech kvalitnější vztah se zákazníkem, pokročilejší aplikace umožňující vyhodnocovat změny v nákupním chování zákazníků měly pomoci firmám projít bez výraznějších problémů každou krizí a včas reagovat na změny trhu. V prvních letech nasazení CRM se jednalo o velmi dobře a logicky znějící teorii, v současné době má však řada firem dostatečný objem historických dat, aby mohla vyjádřit přínos CRM řečí čísel.

Evropa má potenciál tvořit stálejší projekty

Martin Žalmánek, 7. března 2002
Slovo podnikání či podnikatel vyvolá jinou představu v Čechách, jinou v Americe a úplně jinou v Japonsku. Proč? Když se setkávám s podnikateli, nerozlišuji je podle jejich oboru činnosti, ale dle toho, jak se k podnikání staví.

Recenze knihy Zpravodajství a časopisy na Internetu

Pavel Hrůza, 15. února 2002
Kniha Zpravodajství a časopisy na Internetu je zaměřena spíše na začínající uživatele webu, přesto stojí za zmínku. Minimálně proto, že lidem z oboru pomůže v osvětě internetem málo dotčených přátel a členů rodiny. Po přečtení této knihy budou mít bez většího vysvětlování přesnější představu o vaší práci, než klasické "on je přes ty počítače".

Zeptejte se na NIC.cz

Karel Baláš, 12. února 2002
Domény a doménová jména. Jistě jedno z velkých témat internetu. Správné doménové jméno může svému majiteli vydělat tisíce, naopak špatná doména znamená leckdy značný handicap i pro jinak dobrý projekt. Těšil jsem se, že trochu světla do temných doménových zákoutí vnese poslední setkání First Tuesday. Výsledkem celé diskuse jsem byl mírně řečeno překvapen.

Kdy budeme na internetu platit za informace?

Pavel Hrůza, 18. ledna 2002
O investicích do internetových projektů zaměřených na poskytování informací se dlouho hovořilo jako o "investicích do budoucna". Drtivá většina informací byla zdarma, spoustu podniků držely nad vodou příjmy z reklamy. Recese reklamního trhu však nutí poskytovatele informací přehodnotit své původní business plány. Zdá se, že některým firmám se znovuzrození do nových podmínek daří.

Zaklínadlo internetu: ZADARMO

Jan Pleyer, 16. ledna 2002
Nejeden podnikatelský subjekt při pohledu na mile se rozrůstající český internet může usoudit, že se jedná o velice zajímavý tržní prostor, na kterém se již za dobu působení tržních sil stihly vytvořit ekonomické zásady. Bohužel je zde stále poměrně dostatek subjektů, kteří svým neumělým počínáním ničí trh.

Jaká je nejvhodnější právní forma pro začínající firmu?

Karel Baláš, 3. ledna 2002
Co je potřeba, aby byl náš projekt úspěšný? Otázka, kterou si položí každý, kdo si jen trochu pohrává s myšlenkou založení nové firmy. Mít dobrý nápad nestačí, dostatek kapitálu je nezbytností a kvalitní lidé jsou rozhodující. To vše začínající internetový podnikatel bezesporu potřebuje. Avšak musí řešit i další otázky. Jednou z nich je jakou právní formu bude mít jeho internetová firma. Tuto otázku jsem položil právníkovi Mgr. Alexandru Kryslovi.
Události | Marketing a média | Projekty a investice | Technologie | Trendy a čísla | Lidé a akce | Know how