Projekty a investice

Peníze.cz potřebujete celý život

David Kozák, 14. ledna 2002
Server Peníze.CZ vznikl v červnu roku 2000 a na jeho zrodu se podíleli jeho současný šéf, Tomáš Prouza, šéfredaktor Tomáš Skřivánek a dva programátoři, Marek Teiml a Jiří Smutný. Oficiálně spuštěn byl server 4. září 2000 a stal se tak druhým obdobně zaměřeným serverem na českém internetu. A protože konkurenční Finance.cz už něajký čas fungovali, mohl se tým serveru při jeho přípravě poučit z chyb. To se také projevilo při pro mnohé překvapivě rázném vstupu na trh.

Monetka.cz: Virtuální peněženka od Computer Pressu

David Kozák, 11. ledna 2002
I když ještě před několika týdny Jiří Hlavenka, šéf Computer Pressu, srdnatě popíral, že jeho firma připravuje vlastní platební systém pro internet. Dnes je však jasné nejen že systém je již hotov, neboť právě probíhá jeho ostré testování a dolaďování, ale je známé také jeho jméno - Monetka.

Fincentrum: Dodavatelé finančního obsahu

David Kozák, 21. prosince 2001
Po článku o společnosti Finance EU přinášíme profil další společnosti, poskytující informace ze světa financí. Společnost Fincentrum patří k nejvýznamnějším hráčům na tomto trhu, její pozice je však díky včlenění do gigantu Mafry oproti jiným finančním serverům poněkud specifická. Mnozí dnes chápou Fincentrum jako přílohu iDnes, což má svá negativa, náruč velké mediální firmy však dokáže i hýčkat. - Od "sloučení" s iDnes vzrostl prodej reklamy o cca 150%.

I LIKE Q: Jak se vám daří?

Pavel Hrůza, 14. prosince 2001
Nedávno vydala společnost Villusion, provozující platební systém I LIKE Q, obsáhlou tiskovou zprávu s výsledky své dosavadní činnosti. Některými médii prošla bez povšimnutí, některá mezi řádky vyčetla poselství "Máme skvělé výsledky, kupte si nás!" a neodpustila si spekulace nad finanční situací této poměrně dobře rozjeté firmy.

eFACT Group - aplikovaný eBusiness

David Kozák, 5. prosince 2001
Někteří podnikatelé zakládají jednu společnost za druhou, jiní se k tomuto kroku odhodlávají dlouho a rozhodne za ně obvykle náhoda. Podobným způsobem vznikla i eFACT Group, založená v podstatě jen proto, že fond rizikového kapitálu poptával projekt, který měli zakladatelé "v šuplíku", ale nepovažovali do té doby za nutné kvůli němu zakládat novou firmu.

Projekt xPool - řešení volných kapacit

David Kozák, 29. listopadu 2001
Nedílnou součástí českého hospodářství jsou, kromě jiných, také strojírenské podniky. Škoda Plzeň, ČKD Praha, Královopolská strojírna Brno, abych vyjmenoval alespoň ty nejznámější. Kromě nich existují ovšem ještě stovky dalších firem a firmiček. A většina z nich důvěrně zná pojem "volné kapacity".

Finance.EU: Kde se kámen snoubí s technologiemi

Pavel Hrůza, 28. listopadu 2001
Představitelé společnosti Finance.EU označují svoji firmu jako "click & brick finance company", tedy firmu stojící na pevných kamenných základech v offline světě, ale hojně využívající internetové technologie. Možná právě v tomto spojení je síla firmy, jejíž finanční portál finance.cz je považován i odborníky za zdroj kvalitních a hodnověrných informací a vyhrává ve svém oboru žebříčky návštěvnosti.

Hírek: sonda do nejrychleji rostoucí středoevropské IT firmy

Pavel Hrůza, 19. listopadu 2001
Maďarská internetová společnost Hírek Média és Internet Technológiai Kft. s přehledem zvítězila v žebříčku Fast 50 společnosti Deloitte&Touche mezi zeměmi střední a východní Evropy. Tato maďarská společnost s účastí německého a rakouského kapitálu dosáhla za poslední tři roky celkového růstu 1853%. Pokusil jsem se zjistit co stojí za úspěchem této společnosti a jak se podniká v zemi jejího působení.

JO*mobilem, aneb marketing prostřednictvím mobilu

David Kozák, 15. listopadu 2001
Problém, jak do rozhlasové či televizní reklamy nebo třeba na billboard umístit co nejvíc informací a přitom udržet potřebnou "údernost" takového oslovení, už zajisté řešil leckterý ze čtenářů. Možností, jak na omezenou plochu nahustit potřebné údaje bez následků, však není mnoho. Za ideální se ještě nedávno považovala vhodná internetová adresa nebo bezplatné telefonní číslo, na nichž potenciální zákazník může získat všechny potřebné informace. Dnes však existuje i jiná možnost.

Hamoun není strýček skrblík

Pavel Hrůza, 5. září 2001
I když hamouny nemá nikdo rád, udělejme jednou výjimku a pojďme se na jednoho podívat blíže. Hamoun.cz totiž dělá čest svému jménu a snaží se ušetřit kde se dá. Z toho důvodu pro nás může mít cenné informace.
Události | Marketing a média | Projekty a investice | Technologie | Trendy a čísla | Lidé a akce | Know how