Lidé a akce

"Argonauti" z Německa hodlají ovládnout Východní Evropu

Jiří Juránek, 21. dubna 2001
Firemní slogan "Jděte na Východ! Na Západní frontě klid." použila k nabídce stáží v oboru specializace na média mnichovská agentura Argonauts. Tato agentura nabízí zájemcům o stáže, aby se zúčastnili projektů nové ekonomiky ve Východní Evropě.

Právo a e-komerce

Karel Baláš, 25. ledna 2001
Pokud je e-komerci něco vytýkáno, pak je často právě její právní rámec. Ostatně, není se čemu divit. Právní prostředí, vymahatelnost práva a celková důvěryhodnost prostředí, jsou vnímány jako jedny z nejdůležitějších pilířů, nutných pro úspěšný rozvoj e-komerce. Na vzájemný vztah práva, e-komerce, elektronického podpisu jsem se proto zeptal právníka Mgr. Alexandra Krysla.

Právní řád do e-komerce? (prozatím jen v EU)

Karel Baláš, 11. ledna 2001
Neserióznost, podvody a nekalá soutěž. Mám pokračovat? Je všeobecně známo, že se České republice až příliš často vytýká úroveň stavu práva respektive jeho vynutitelnosti. Případy neseriózního, neřknu-li často až podvodného jednání některých komerčních subjektů jsou bezmála na denním pořádku. A když takovéto neutěšené mravy panují v té “staré ekonomice”, jak je tomu pak v případě e-komerce?

Stále jsme věrní klasickým médiím?

Petr Palán, 10. ledna 2001
Nářky různých hudebních vydavatelství (především v USA), že online “pirátství” jim ubírá na ziscích a dokonce přináší velké ztráty, opět dostali velkou trhlinu. Billboard magazin poskytl několik zajímavých údajů: Podle stránek SoundScan (poskytuje statistické údaje z hudebního světa), se nikde žádný žádný pokles neobjevuje, spíše naopak.

Předvánoční test e-komerce

Ľubica Domanová, 19. prosince 2000
Momentálně panuje na internetové scéně spíše zádumčivá, ne-li přímo pesimistická atmosféra. Zdá se, že jediným segmentem e-komerce, kterého se to netýká je turistika. Pro optimistickou náladu zde existuje několik pádných důvodů. Pokusím se je přiblížit na názorném příkladu z praxe.

Něco užitečného i pro zasmání

Ľubica Domanová, 15. prosince 2000
Už i na internetu se začaly objevovat různé "soutěže krásy" webových stránek . Momentálně je módou vyhlašování "web of the week/month/year". Normálně mě tyto "objevy" moc nenadchnou, ale tentokrát jsem zbystřila. Za prvé, zdrojem byl velmi respektovaný německý magazín Bizz, za druhé bylo velmi zajímavé téma webové prezentace.

E-komerce po česku

Karel Baláš, 5. září 2000
Často se hovoří o elektronickém obchodu jako o záležitosti, jenž je stále ještě na počátku. Nic na tomto faktu nemění skutečnost, že i v  České republice existují podnikatelské subjekty, které již do této oblasti neváhaly proniknout. K  těmto průkopníkům patří bezesporu mladoboleslavská Škoda Auto. Podnik, který i přes své nesmělé počátky razantně vstoupil do oblasti e-komerce.

Budoucnost Nokie v ČR

Pavel Hrůza, 2. srpna 2000
Před nedávnem společnost Nokia, největší výrobce mobilních telefonů a přední dodavatel mobilních a pevných telekomunikačních sítí, oznámila změnu na pozici generálního ředitele Nokia s.r.o v České republice. Využili jsme této příležitosti k uskutečnění krátkého rozvoru s novým generálním ředitelem této společnosti Jukkou Pietarinenem.

Webucation, neboli vzdělávání na internetu

Ľubica Domanová, 19. července 2000
Zatímco u nás jsou populární diskuse na téma business-to-business versus business-to-customer, za oceánem investiční magnáti soustředili svoji pozornost na nový segment využití internetu – VZDĚLÁVÁNÍ. Dokonce mu vymysleli i nový název – webucation (web+education).

Elektronický podpis – obsah a význam

Jan Pleyer, 28. června 2000
Přijetí zákona o elektronickém podpisu je již jen formalitou. Jeho pole působnosti se dotýká téměř všech obyvatel ČR, proto se zaměřím na obsah a význam jeho jednotlivých částí. V médiích se výklad zatím zúžil na možnost podávání daňového přiznání elektronicky, ale jeho význam je mnohem větší.
Události | Marketing a média | Projekty a investice | Technologie | Trendy a čísla | Lidé a akce | Know how