Trendy a čísla

Internet jako zdroj zpráv, zábavy a informací při nákupu zboží a služeb

David Kozák, 25. června 2010
V dubnu 2010 proběhl výzkum NetMonitor Consumer zaměřený na chování, zvyky a postoje uživatelů ve vztahu k používání médií, e-komerci, internetové reklamě a placenému obsahu na internetu. Pro SPIR jej zrealizovala výzkumná agentura Mediaresearch.

On-line reklama v USA se vrací k růstu

David Kozák, 18. června 2010
Loňské hospodářské potíže (či lépe řečeno výrazný pokles ochoty zákazníků utrácet své finanční prostředky) se - vcelku logicky odrazil také v investicích do reklamy. Od letoška by se ale všechno mělo vrátit do normálu. Tedy alespoň ve Spojených státech.

Češi na internetu nakupují častěji, ale za méně peněz

David Kozák, 3. června 2010
Zatímco v České republice roste počet lidí, kteří na internetu nakupují více než pětkrát ročně, na Slovensku jejich podíl naopak klesá. V porovnání s minulým rokem klesl v obou zemích počet lidí, kteří za rok na internetu utratí více než 10 tisíc, naopak, především na Slovensku, vzrostl podíl zákazníků, kteří ročně utratí online méně než tisícovku. Vyplývá to z rozsáhlého průzkumu internetových obchodů Kasa.cz a Hej.sk mezi 10 tisíci zákazníků a z interních statistik.

Evropští maloobchodníci vylepšují své služby prostřednictvím mobilních řešení

David Kozák, 3. června 2010
Společnost IDC vydala zprávu IDC Retail Insights, která se zaměřila na specifika využití síťových a mobilních řešení v rámci evropského maloobchodu a na strategii obchodníků, trendy, krátkodobé priority a investiční plány.

Et netera ve fiskálním roce 2009/2010 dosáhla obratu 107 milionu korun

David Kozák, 26. května 2010
Společnost Et netera ukončila fiskální rok 2009/2010, který skončil 28. února 2010, s celkovým obratem ve výši 107 milionu korun. Provozní zisk dosáhl 23,2 milionu korun.

Internetové nakupování: cena nebo kvalita?

David Kozák, 27. dubna 2010
Jak si zákazníci vybírají e-obchod pro svůj nákup? Jak za nákupy nejčastěji platí? Právě na tyto dvě základní otázky se zaměřil průzkum, který v průběhu března a dubna realizoval APEK ve spolupráci s agenturou Mediaresearch. A k jakým že dospěli závěrům?

Penetrace internetu ve střední a východní Evropě dynamicky roste

David Kozák, 21. dubna 2010
Celkem v pěti zemích regionu CEE (Central & Eastern Europe) překonala v roce 2009 penetrace internetu 50% hranici. Od roku 2007 mezi ně patří také Česká republika. Podle průzkumu společnosti Gemius však penetrace roste ve všech státech oblasti.

Bing získává stále větší podíl na reklamních příjmech

David Kozák, 14. dubna 2010
Podíl serveru Bing na trhu vyhledávání vzrostl podle únorových čísel od společnosti comScore téměř na 12 % a opět se přiblížil podílu druhé nejpoužívanější služby Yahoo!. Jak ovšem naznačují údaje firmy Efficient Frontier, roste také podíl vyhledávače na reklamních příjmech.

Výdaje na on-line reklamu v USA letos zaznamenají dvouciferný růst

David Kozák, 8. dubna 2010
Spojené státy bezesporu patří mezi celosvětové internetové velmoci. Informace o očekávaném vývoji a trendech na tomto trhu proto mohou mnohé naznačit i ve vztahu k dalším zemím. Byť stále platí, že rozdíly zůstávají. Trendy však mohou mnohé naznačit...

Retailový on-line obchod v USA vzroste do roku 2014 o téměř 90 miliard dolarů

David Kozák, 6. dubna 2010
Přestože loni tržby on-line retailových obchodníků v USA meziročně klesly skoro o 2 %, další vývoj bude výrazně optimističtější. Podle agentury eMarketer vzrostou tržby do konce roku 2014 na 342,9 miliardy dolarů.
Události | Marketing a média | Projekty a investice | Technologie | Trendy a čísla | Lidé a akce | Know how